Saturday, May 25, 2013

STYLE BAJU KURUNG MODEN



Baju kurung moden???
Sekarang dah susah nak tengok anak gadis pakai baju kurung biasa..tapi ada je kan..Dalam almari aku pon dah penuh dengan baju kurung moden..Baju kurung biasa letak tepi..Kalau beli yang dah siap pon.Mesti  baju kurung moden..ok.mula-mula yang aku perasan.just biasa2 je baju & kainnya.Sekarang ni macam-macam bentuk ada.






femous di kalangan kain-kain cotton. aspecially cotton polkadot..Yang ni aku suka sangat sebab ada gabungan kain plain pastu ikatan kat pinggang tuu..kalau aku conform laa ribbon ke belakang.
















then.up.up lagi..baju maintain  tapi maybe guna kain lycra so melekat ke badan. kain tuu yang kembang.kembang nampak baju ni lagi cantik.beralun je kainnya.













haaa..tadi baju bercorak. Yang ni lycra plain. Maybe lagi nampak fit ke body. Kalau aku better bercorak. Rasanya kain tuu hampir sama..just maybe material lain. Aku bukannya tailor..so xtahu sangat..hahahaa
just survey2 je kan.














ok.aku suka sangat yang neyh.just letak lace kat tangan tapi dah gorgeous. maybe sebab artiss kot.haha.simple. Masa aku g tempah hari tuu, tailor tuu cakap kain ni dengan yang atas tuu berbeza sikit flowy tuu.. Maybe cara susunan kot.










hmmm..yang ni maybe combine with peplum kot.pon cantik jugak. untuk badan tuu rasanya dia guna kain lace then letak beads lagi.kalau yang free hair sangat sesuai.Sebab baju ni serlah dekat bahagian leher ke pinggang,bila dah pakai shawl or tudung. conform2 laa dah lindung beads tuu.. tapi bahagian pinggang ke bawah.simple je.







combined with pario. ni dah lain sikit. macam baju kurung kedah pulak. Tapi bila ada pario kat situ menarik pulak. beli kain 2 meter dah boleh buat pario.





haaa...cantik tak yang ni???
boleh usha2 kat page ni MsBeriPink's Closet
seriusly..aku suka sangat tengok design ni. & cepat pulak habis. T_T










Aku suka details dekat bawah baju & lengan tuuu..Color ni pulak memang matching lepastu combine dengan corak tribal pulak. memang moden.

























Baju kurung moden ni kalau letak lace & beads sikit dah boleh dress pergi function,tunang pon ok jugak. akad nikah pon boleh. ce tengok sikit.. gorgeous you! haaa..kan?


No comments: