Monday, February 3, 2014

EXPERIA C di genggaman


Assalamualaikom…
Selamat bercuti warga Malaysia dan untuk saya jugak :D
Sepatutnya KL cuti Chinese new year + hari wilauyah sampai isnin je..tapi aku extend sampai rabu..hooreyyy!! Sangat indah…

Back to the main storey..sebelum ni aku penah berpusing-pusing kepala nak beli handphone kan.. Experia C vs Lenovo P780

Kebetulan balik keje hari tuuu..malas pulak nak balik rumah lagi..soo pegi lah bank nak ambil duit..bukan nak beli handphone tapi nak bayar duit rumah dengan bank in dekat mak..Fikir punya fikir..pegi wangsa walk jelahh..nanti boleh usha-usha phone sekali..aku pon keluarkan jelaa rm500..dah settle situ g lah tengok phone..warhhh..bling.bling mata aku nampak experia C..sebelah tuu experia ZR color mint..ohh..ohh..ohh..sangat cantik.!tapi yang special die water resistance je!..ahh..tak penting..!

Mintak laa kat boy Chinese tuu nak pegang..tanya harga n bla.bla.blaa…die cakap sekarang ni promotion Chinese new year sampai 29hb.. last day..aku pon tanya laa..”so selepas ni harga berapa?” die cakap xtahu lagii..omaigod -_-ll “ape gift yang you bagi kalau i beli phone ni (experia c)?die cakap screen protector dengan memory card 4g..
Tetibe aku terpandang handphone Lenovo berada di hujung sinun…aku pon tanya laa “ Lenovo dengan sony ni yang mana lg ok?”..die cakap..you kalau tak bandingkan ini handphone pon orang dah tahu yang mana lagi ok..sony lagi ok maaa…die cakap..kalau you suka tengok video better you ambik experia C..sebab ape ntah die explain kat aku..-_-ll sebab aku tgh focus kat nset tuu..then aku pon cakap..”kejap aa..saya nak g keluarkan duit…” die pon ok! You bagi sim dekat I dulu..kasi potong..sebab micro sim..soo maxis dengan celcom aku kasi potong..

Pegi laa aku keluarkan duit..cadang nak keluarkan lagi rm800..terlupa plak..limit sehari rm1000 je..so keluar laa lagi rm500..chooiii..!!! macam mana nak bayar duit rumah ni..haishh..nasib baik xcall owner suruh datang lagi..soo dengan rasminya aku bagi laa dekat die rm900..harga experia c tuu rm899~ then die cakap..i kena snap your picture dengan barang-barang sony ni sebab diorang nak hantar contest pe benda ntah sempena Chinese new year.so aku pon kena snap bersama diorang punye dealer gegurl..kalau menang dapat xperia Z1 ultra kot..aku pon tak focus sgt diorang cakap..maklum laa tengah touch-touch hp baru..diorang cakap aku xde reaction..macam tak suka je!!..nak sedap kan hati diorang aku pon cakap yeayyy!!..

yeaayy..di genggamanku :)

Dah last tuu..saje nak usik diorang..”I dah bagi angpow..u tak kasi i buah limau pon!”..alamak..limau dah habis maa..esok dah nak raya..”kalau macam tuu..you kena kasi I angpow laaa..” then die bagi kat aku rm1..padahal tuu duit balance aku tadi..choiihh~ aku pon wish hapy Chinese new year jelaaa…soo beredar dengan hati gumbiraaa..hahaa


Hari ni dah seminggu aku guna experia C.so far memuaskan aku..tapi macam aku yg 24hours online+games..bateri tuu agak cepat low laaa kan..tapi dengan bantuan power bank..xde masalah..Camera dengan video sangat memuaskan++++

nak review sikit gambar-gambar yang aku snap guna camera xperia C ni..watch out!

yang ni ada flash + cahaya matahari..menyinar.nyinar
xde flash..~

yang ni guna flash..
xde flash


Yang bawah ni ada movement tau..dalam kereta..dan xde flash :)
keindahan sawah @ bendang di kedah..


No comments: