Monday, January 27, 2014

SONY XPERIA C


Hai you’lls……
Aku sekarang dah jatuh hati dengan sony xperia c..adeh -_-ll first time nampak masa dekat kedai ape tah sebelah mhp mahkota parade(MP) tuu..sebab usha2 Z1 macam terlebih bajet plak..& tak mampu..member test camera die..pon menarik hati, sangat clear n sharp..try camera iphone 5s..memang tak payah cakap laa..memang memuaskan..tapi bila try Samsung..macam..tak best je..ntah laa..ke sebab keadaan kat situ..??? emmm..



Lepas balik dari Melaka hari tuu aku pon try laa search2 a little bit tentang sony xperia c ni..rupa-rupanye hp ni dual sim..memang ngam sangat laa dengan aku..tapi kat office aku ni semua dah gila-gila dengan hp Lenovo..aku pon terjebak jugak sebelum ni..masalahnya dah 3 orang guna hp Lenovo ni..sekali dengan bos tergoda..diorang siap perli lagi “ape barang  bos besar pakai hp brand pc”..dalam hati aku..”nasib baik aku tak beli lagi”..haishh..so aku pon try laa combine kan xperia c ni dengan Lenovo P780..dalam 3 page ni..rating 2 dari tuu pilih Lenovo yang terbaik..1 lagi tuu pilih xperia C..aku pon dah pening fikir nak ambik yang mana..arghhhhhh…tengok dari spec pon xde beza SANGAT..



Just Lenovo memang winner laa bab2 batery ni..tapi bagi aku bab bateri ni x de masalah kot..sekarang kan dah ada power bank..(belagak plak)..tapi aku ada baca dekat forum mana tah..diorang cakap camera hp lenovo ni..gambar tak sharp sangat..ada noise..yang ni aku kesah sikit..ada jugak yang cakap hp sony ni tak tahan lama cepat rosak..yang ni lagi aku kesah..tapi macam mana pon aku nak sony xperia c jugak..sedap mata memandang :D macam mana pon hp  ni maacm manusia jugak..tak semua perfect..lgpon hp dibuat dari manusia..memang xde yang perfect..

Sooo..confirm pilih xperia c..go.go.goo…next month
Hope semuanya ok dan terancang..amin..
Ya,Allah engkau jauhkanlah aku daripada penjual yang menipu..aminnnn :D risau betul aku -_-





12 comments:

Anonymous said...

Hmmm..tak yah ler..aku baru pakai Experia C tak sampai satu bulan, LCD rosak, hantar kedai tempat aku beli, pihak kedai pun hantar ke kilang Sony di KL...lama jugak kat sebulan lebih...kemudian siap, dapat balik...ok lah pakai...tak lama kemudian, baru seminggu guna slps repair, rosak lagi, kali ini langsung tak boleh buka...hitam legam LCD walau kita on..hantar repair lg..dah tentu makan masa lbh sebulan lg...sib baik ada warranty lg..
Ada kedai handphone ini di cawangan lain pun ada kes serupa mcm aku gak..baru pakai 2 hari..meletupp...

teruk experia C ni..pekerja kedai tu bg aku, ada gak Experia Z1 yg baru pakai dah rosak..harganya dekat RM 2000..hmmm fikir 2 lah nak pakai...harga, spek, cantik, belum tentu tahan...

Anonymous said...

Betul tu. Sy pun skrg pakai xperia tapi xperia zl. Setakat ni dh banyak kali dh rosak belum sampai setahun lgi guna. Speaker dh dua kali hntr gi repair. Bila tnya kt sony centre tu dia kata customer mmg selalu ada mslh speaker.

Zuk said...

Saya pakai experia c. Ok semua.cuma kalau lag susah nk off, bateri tak boleh bukak. Tp jgn risau ada butang force off kat belakang.kecil saja.smartphone ni berwajah baru tiap masa.buat masa sekarang guna je la dulu.ada rezeki tukar yg lain.

Zuk said...

Saya pakai experia c. Ok semua.cuma kalau lag susah nk off, bateri tak boleh bukak. Tp jgn risau ada butang force off kat belakang.kecil saja.smartphone ni berwajah baru tiap masa.buat masa sekarang guna je la dulu.ada rezeki tukar yg lain.

Anonymous said...

klau tekan butang reset blkng bateri tu fon jdi format smule ke?. fon sony sye ade msalah xleh nk on,. klau mse fon off pon sye msuk chrge lmbng bteri xnaik,. cmne ek nk buat ?,.konfius,. sye xnk format sbb bnyk mnde pnting dlm fon, please help me,. :'(

Anonymous said...

hmm same laa cam awak,,fon sony xperia c xley nk on,,cas pom xmasuk..mxsmpai stahun pon pakai..lenovo seriuss lawa do kamera die..dpn blkang perfect dh la murah..xperia c ni sy beli dkt seribu mase tu tp kmera dpan kabur je..VGA

Unknown said...

Saya alhamdulillah laa..setakat ni ok je..internal memory jelaa..rasa macam xcukup je..lain tiptop lg..

Anonymous said...

saya baru sebulan lebih pakai xperia c nihh. then screen dia hitam. memang boleh on , tpi bile on screen tak keluar, meanss gelap je. tpi boleh tekan lagi. jadi kalau nk repair mmg mahal lah. saye pun malas dh nak pikir

Unknown said...

Dulu xperia c selepas trade in
Sye mengambil c3 terbaikk

Anonymous said...

nasihat ak xyah beli xperia c..sbb dia pnya android 4.2.2 which not requires adobe flash.google bru saja remove dia pnya apps so mmg pyah xde bnda ni..mcm webcam ape smua xleh ..

Z said...

Beli samsung j7 tahan lama puas pakai

Z said...

Beli samsung j7 tahan lama puas pakai