Saturday, January 18, 2014

TORTILLA WRAP CHICKEN


ASSALAMUALAIKUM…
Salam hujung minggu..alhamdulillah hari ni dapat gak relaksss selepas seminggu busy inspection + OT..huwaaa penat tapi best J lastly hari ahad ni dapat jugak aku spent time kat rumah..2,3 hari ni tak terasa nak makan nasi..(macam orang diet lak)..ayam dalam fridge pulak bukan main banyak..habis je OT semalam pergi giant beli barang nak buat TORTILLA WRAP CHICKEN..yeaayy xnak nasi!!

BAHAN-BAHAN:
Ayam dipotong dadu
Cili
Bawang
Tomato
Sos blackpaper life

1-Perapkan terlebih dahulu ayam dengan sos blackpaper,masukkan garam.
2-panaskan kuali,letak minyak dan tumiskan bawang.
3-masukkan semua bahan tadi ke dalam kuali.

Lupa plak nak masukkan carrot..aiyoo -_-ll
Aku beli wrap wholegrain..sebab yang ni je aku suka..hihii..Ambil sekeping wrap dan letakkan salad,tomato,timun dan isi ayam tadi..kemudian aku letak cheese blackpaper..tak puas hati lagi..letak laa sos cili dan segala mayonis.then gulung-gulungkan ia..dekat belakang plastic wrap tu ada step nak gulungkan..alaa,..senang je kan!!.. (belagak pulak)



 
nampak fresh je :D




ah lepas gulung tuu..aku guna pan untuk panaskan..kalau yang ada microwave tuu masukkan je..sebab nak cairkan cheese dalam tuu..ok siap untuk menjelajah ke dalam perut.sesuai untuk menu petang~

Lepas letak atas pan baru teringat yang aku terlupa letak segala sos..soo buka laa balik T_T..sayur pon dah layu
Ini laa cara gulung orang lapau..ngap"ngap"
OK..senang je kan..tapi senang lagi bila makan..
SELAMAT MENCUBA :)

No comments: