Sunday, December 29, 2013

SOGO dan SENSOR!!


Assalamualaikom dear blog..
Berjumpa lagi kita..Weekend ni tak senang kaki..rasa nak berjalan je..tapi xnak g jauh-jauh..kang duit pon jauh-jauh habis..fikir punya fikir..g sogo jelah beli seluar jeans..asyik tertangguh hari ke hari..bulan ke bulan..kang ke bintang ape pon tak dapat..bulan ni spend untuk shoping je..nak masuk tahun baru kan..barang mestilaa baruu *alasannn.. masuk je sogo..semua jeans color sepesen..tapi tak kesah pon..tapi..tapi.tapii mata ni satu pon tak berkenan..cisss..!!


Selepas dua tiga kali round..aku pon ternampak satu seluar jeans ni..berkenan betul..*SERIOUSLY then ambik laa g fitting room..sangat memuaskan..sekali keluar de lagi satu pattern yang sama tapi ada belt..harga pon lebih kurang je..bawak masuk fitting room lagi..kali ni confius xtau nak pilih yang mana pulak!!  Color sama & brand pon sama..APPLEMINT JEANS..tapi design lain..yang first tuu ada corak kat pinggang dgn poket..tapi bila pakai xnampak pon -_-ll yang second ada belt..then i choose yang ada belt..belt tu buat simpanan di kemudian hari..after less 30% dapat laa rm91 kot..



Balik dari tuu..berhenti lah kejup dekat pasar malam jalan TAR..nak cari army pants tuu sebenarnya..berjalan dari awal sampai ke belakang..tak jumpa jugak..beli lah cendol buat backup nak jalan pusing balik..*huh..penat! elok sampai je kat permulaan aku datang tadi ternampak seluar tuu..memang xnampak laa..datang dari arah belakang baru nampak!! Ciss..buat penat je jalan sampai penghujung dunia..tanya lah harga dia cakap rm40..ok.laa..tapi dalam wallet aku ada doploh hingget je..lupa nak keluarkan duit..masa beli cendol baru tersedar..aduhh!! berjalan lah aku g maybank..naseb baek dekat je..berjalan balik g kedai tuu..YEAYYYYY!!! dah dapat *happy



Ok..sudah.!!balik .balik.!!mission for december complete.tapi MUAZ ni mengganggu mata aku laa..hari tuu ada beli shawl..2 helai..kain dia lembut giler dan sangat selesa..yang penting affordable.YES!! beli lah lagi sehelai..

Balik rumah try laa seluar tadi..TAPIIIIIIIiiiiiiiiiiii cashier tuu lupa buang sensor dekat seluar tuu..CIISSS!!!  kali ni betol-betol marah..esok nak kena g sogo semata-mata nak g buang sensor tuu..SAKIT HATI HAMBA!!! Pagi ni dengan malasnya terpaksa lah pegi..nak masuk sogo tuu aku jadi risau jugak..kang ada sensor yang bunyi lak..tapi xpe..resit kan ada!.then aku cari kaunter tuu jugak..sampai situ aku nampak akak tuu..dia tanya “kenapa dik, nak tukar seluar ke?’’

aku cakap “tak lah..semalam saya beli seluar ni,diorang terlupa nak buang sensor ni..”
Sakit hati tengok sensor ni..!!!

 then akak yang sorang lagi cakap “ishh..cashier mana lah ni yang tak buang sensor ni..kesian customer nak kena datang balik..” aku pon bagi resit..
Sekali terkena batang hidung dia sendiri..aku pon senyum jelaaa…dia pon minta maaf..so buat pe aku nak marah kan..

Then balik rumah sebab aku betol-betol tak larat..masuk train rasa nak pitam plak..pening dan loya..*COMPLETE

Ok.i love this shawl too much

2 comments:

Anonymous said...

army pants untuk lelaki ada jumpa tak?

Unknown said...

ada je..laki nye lg senang nak cari..