Friday, December 20, 2013

cheese cake biscuit


Assalamualaikum..
Dah lama tak hupdate belog ni..salam Disember..dah sampai penghujung tahun dah pon..cadang nak ambik lesen tak jugak ambik “hurmmm..extend next year lagi dan lagi..huhuu tapi next year macam banyak benda je aku nak buat..Abaikan..nanti fikir lagi..


Tujuan aku hupdate blog ni sebab nak bagi resepi cheese cake biscuit yang sangatlah senang..anak buah aku pon boleh buat -_-‘’ Tekak pulak terasa nak mengunyah..soo apa lagi lepas habis keje terus g beli barang..dengar cite cheese PHILADELPHIA ni murah siket kalau beli dekat bakery BAGUS area melawati..aku pon start survey..aku tengok 250mg rm7.80 kot (lupa plak)..500mg rm14.70, 1g rm28.20..Cheese je beli situ..then g giant survey situ plak..250mg rm12..huh..nasib baik aku dah beli kat bakery tuuu..selamat di situ


BAHAN-BAHAN :
-nestum
-susu pekat
-500mg cream cheese
-biskut oreo
-biskut crackers
-susu segar dutch lady

1.pukul cream cheese guna hand mixer , masukkan setengah tin susu pekat..bagi aku yang tak suka manis..dah ok sangat rasa die..agak-agak dah sebati..ketepikan
2.Masukkan susu segar ke dalam mangkuk. Celupkan biskut crackers ke dalam susu dan susun dalam Loyang.
3.Oleskan cheese di atas crackers tadi..aku lagi suka kalau cheese tuu letak tebal-tebal..kalau tak rasa padat je..ikut selera masing-masing.
4. Biskut oreo hancur-hancurkan dan buang krim tengah.. Taburkan nestum dan serbuk oreo.
5.Dah siap 1 lapisan, ulang step 2-4..
6.DONE

Bahan-bahan ni ngam-ngam untuk 4 bekas..kalau yang suka cheese lebih..maybe dapat 2 bekas je kot..Then masukkan ke dalam fridge untuk disejukkan. 

+++Akak kat office aku cakap kalau nak lagi sedap..susu segar tuu campur dengan susu pekat siket..soo bila celup baru terasa susu tuu..


1 bekas bawak g office,
 1 bekas bagi akak sebelah rumah,
 1 bekas utk shahril,
 1 lagi aku ngap..



No comments: