Sunday, November 17, 2013

celcom vs maxis portawifi

Hari tuu aku ada cakap yang aku dah bagi broadband kat kakak aku..first sebab aku memang dah tak nak guna..then aku terus je terminate celcom broadband aku tuu..masa aku ambil dulu package dia rm48 1.5gb..dulu aku tak kesah laju ke slow..janji ada..hahahaa..aku terminate pon sebab kak aku cakap dia nak guna topup broadband..soo dia boleh guna device aku tuu..then aku pon pegi lah teman dia beli simkad broadband tuu..aku pon baru tau..tak semua kedai topup yang jual..soo aku g kat branch celcom..

Masuk je situu dia terus promote yang rm50 tuu..tapi  macam package yang lama..aku pon cakap tak nak..sebab nak yang murah lagi..lepastuu barulah dia promote yang rm25 dengan rm38 kot..yang rm25 tuu 1gb tinggal 1 pack je lagi..rm38 tuu 2gb..soo aku suruh je kak aku ambik yang 2gb sebab besau sikit..lgpon si kecik tuu pon layan youtube kemain lagi..soo..ok lah kan..tapi janganlah layan youtube sangat..kang quata habis pulak kang..
Sebelum tuu aku ada teman wan pergi  beli portawifi celcom.. ada pakej Basic rm68 4gb , pakej Advance rm99 6gbdan pakejPro rm138 10gb..soo wan ambik pakej basic rm68 ada contract setahun..tapi sebelum tuu check lah dulu kawasan yang ada 3g..kang tak pasal-pasal beli tapi sampai rumah takleh guna..sebabnya xdak 3g..yang bestnya portawifi ni..boleh dibawa kemana-mana je..tapi kenalah ada benda yang boleh connect dengan dia..car adapter ke, 3-pin adapter..tak pon yang paling femous sekarang power bank..bawak lah kat mana korang nak bawak..aku memang dah teruja nak beli nii..lagi pun aku memang family celcom..hahaa..


Tapiiii…tetiba hari tuu boleh plak sembang dengan yana pasal  broadband ni..then dia cakap adik dia pakai yang maxis nye..harga rm68 jugak tapi 8gb. Kauuuuu!!..then dia separate kan 4gb malam 8.00-2.00am 4gb siang 2.00a.m-8.00a.m..soo tak ada masalah laa kalau nak guna kan..then aku g lah maxis center tanya pasal portawifi tuu..sebab dulu aku penah guna maxis tapi xbayar habis lagi bill tuu..hahaa..dah g sana dia cakap aku kena habiskan dulu bill yang sebelum ni..then dia check balance ada lagi rm148.20 ..adooii..!! fikir punya fikir..last sekali bayar jugak..now I had a new portawifi..yeahhh.. aku register kena rm150..dia suruh pilih nak ambik device yang pattern baru or lama..mestilaa nak yang baru kan..lagi pun yang baru ni ada battery soo kalau nak bawak jejalan pon boleh..xde power bank pon tak risau..tapi sebelum nak bawa tuu kena laa recharge dulu..macam handphone..soo..aku ambik yang package rm68 tuu je..hari ni dah masuk 4 hari aku guna..for me very satisfied..even singnal kat rumah aku orange means weak signal..tapi aku dapat download movie autumn in my heart full episode dari pukul12a.m smpai pukul6.a.m.. thanks maxis :D


2 comments:

Anonymous said...

mcm mane nak tukar ssid n password?

Unknown said...

Alahaii..dah lupa laaa..better call maxis..