Friday, November 15, 2013

pengalaman cabut gigi

Balik raya hari tuuu. Entah macam mana aku pon tak pasti..aku jadi risau,takut kalau-kalau aku sakit gigi lagii..dah 3 kali aku sakit gigi yang teramat sangat..orang yang pernah sakit gigi je yang tahu..Tambah pulak time sakit gigi tuu aku sesorang kat perantauan ( macam jauh sangat je)..time sakit gigi tuu ingat Allah dengan mak je…nak tidur memang dah tak boleh..dah tak tau berapa kali dah berguling-guling..serius sakittt!!!



Then terfikir..sampai je kampong nak ajak ayah teman g cabut gigi..aku kalau ada ayah or mak yang teman automatic aku jadi berani..sebab aku tak nak diorang risau..padahal dalam hatii..takutttt makk aiiii..lemah jantung den!!! Sampai je kampong bagi tau mak nak ajak ayah g cabut gigi..tapi bgtau dah petang dahh..hahaaa..mak pon terkejut “awat.sakit baliik ka?..” haa..mak aku dah risau..aku pon bgtau laa nak cabut sebab takut nanti sakit lagii..then Tanya lah mak jang aku..dia da suggest satu klinik gigi ni..dia cakap tak sakit langsung..thrn dia cakap dekat stesen bas baru kat alor setar..

Pagi esoknya baru g..tapi takda laa pagi pon..tengah hari jugak..pusing-pusing situ pond ah dekat sejam..banyak jugak klinik gigi..tapi klinik yang kita orang cari tak jumpa..then call lagi mak jang tanya balik..dia cakap klinik tuu sebelah avon(lupa plak nama klinik tuu)…alahaiii..awat tak cakap awai-awai..
Dalam hati ni dah dupdapdupdap dahh..takot punya pasai..masuk je klinik tuudah ada patient dalam 4,5 orang macam tuu lahh..ada yang dah kena bius tunggu nak cabut..receptionist dia Chinese and doctor Indian..they are husband and wife..sweet kan..? baik kot aunty tuuu..senyum je..tunguu punya tunggu dekat pukul 1.30 jugak laa..barulah diorang panggil aku…masuk tuu dia tanya gigi mana nak cabut then terus bius..aku dah nak termuntah giler dahh..mulut aku ni pantang siket kalau ada doctor main dalam mulut ni..dia bius banyak jugak laa kat aku..sebab gigi geraham kan..yang belakang sekali pulak tuuu..dah siap bius dia suruh tunggu around 10 or 15 minutes macam tuu lahh..

Aunty tuu tanya dah kebas ke belom..? then dia panggil aku masuk nak cabut..sekali  lagi aku memang nak termuntah..aunty tuu pon bagi semangat..”sikit je lagi..tahan.tahan” doc tuu pon cakap..awak kena tahan..kalau nanti terpatah lagi susah..time tuu teringat lah pulak kak yati cerita yang husband dia cabut gigi tapi gigi patah..then diorang kena korek balik gigi yang patah tuu..lagi lah sakit…!!! Huwaaa…teruss aku keep calm…then dah siapp..doc tunjuk gigi aku..mak aiihhh..besaunyaaa…alhamdulillah tak sakit langsung…serius tak sakit..!!tapi darah xyah nak cakap laa..memang banyak..nak pulak cabut petang lagi darah banyak..so bayarlah then balik..nak tau berapa rm20 hingget + ubat + kapas murah nok!!!..kalau kat keyell ni..paling murah aku jumpa rm100..berdouble-double tuuu…

cantik kan gigi en.miow nii :D

Balik rumah tengok-tengok mak aku dah sediakan sup ayam..n nasi lembik..takut aku nak makan sakit plak..tuu yang masak lembik..terima kasih mak..doc tuu ada cakap jangan berkumur sangat nanti luka tuu lambat kering..then tukar kapas setiap 30 minit..tapi aku tiap2 15minit aku tukau..geli kott!!! Aku makan nasi selepas sejam dan masih kebas..memang tak sakit pon..malam tuuu aku siap makan kuih siput lagi..keras lak tuu..mak aku pon terkejut..siap puji klinik tuu..bagus betul laaa klinik ni…ok..sapa yang tengah sakit gigi tuu..nanti dah sembuh g cabut ye…jangan tunggu lelama…tak sakit pon..heeee :D

No comments: