Wednesday, March 5, 2014

MESIN JAHIT MINI


Assalamualaikom you’allsss..
Fefiiling excited nak update blog ni..last 2 days..i got parcel from lazada..yeaayyyy!!! 


Tapi dah busy menjahit manik soo xjadi laaa hupdate lagii…Petang tuu hujan lebat giler..sebab diorang buat cloud seeding..Then dapat call tengah mem’busy kan diri dengan keje ni..tengok no memang tak kenal..tapi terasa nak angkat..Dia cakap from lazada..sekarang dia ada dekat JPN..So aku suruh jelah dia drop situ..senang sikit..! so dengan payung ofis berjalan laa aku dalam hujan yang lebat dan angin yang kuat ke situ..rasa macam aku sekali.sekali nak terbang…semangat nak g ambik mesin jahit punye pasal..

Then ternampak laa sorang abang pegang kotak lazada ni..aku pon g kat dia..cik asmalina eh? Ye saya..sorry laaa kotak ni basah sikit..aku pon xpe2..masuk je office habis semua serbu aku…!!!diorang pon excited nak tengok..yeayyy!!!bila dah buka..masing2 eh comelnyee..comelnyeee…


               

Sampaii je rumah…excited betul nak try mesin jahit ni..aku pon try laa tengok satu-satu button yang ada kat mesin tuuu..belai-belai sikit newborn ni.. bila buka je kotak lazada tuu..diorang ada bagi customer copy invoice tax..simpan ye! kenangan..:D 


Taraaaaaaaaaa~



Aku pon try laa cari kain yang lebih-lebih tuu nak jahit..ehh..cakk de lampuuuu laaaa..hahaa..parok betul!!!..nak letak benang pon ada instruction die...soo xde masalah laaa kan..


Nak review sikit button yang ada..




First button untuk lampu..agak2 benang tak masuk2 lagi tuuu..boleh laaa tekan button lampu ni..


Button ON/OFF tuuu bila kita nak menjahit..tekan je button tuu..dia akan bergerak tanpa hentii..sampai laa kitaa off kan balik..nak tekan sikit2 pon boleh jugak..


Yang third button tuuu..bila jahit nak lelaju ke slow2..agak2 dah power tuuuu..ambik laa yang high punyee..wuuuuu






Button yang bulat ni...untuk naik dan turunkan  jarum..


Kat bawah tuuu..untuk guna pedal die..sape yang dah biasa jahit dengan kaki tuu boleh laa 

Then bawah sekali kalau xde bateri..boleh laaa plug in kat situ..Kalau nak save current boleh laa guna bateri  kat tapak bawah die..




Sebelah kanan sekali..saiz jahitan yang kita nak..agak2 nak lebar sikit..push button tuu ke kanan..dan sebaliknye..

Yang ada arrow macam U-turn tuuu..maknanye nak suruh reverse laa tuu..Selalunya bila dah habis jahit..tekan button ke bawah..die akan undur ke belakang..




Pusang ke sebelah belakang pulak..ada button untuk ambil benang yang kat bawah tuu..tekan je..automatik die akan buka..senang kan?


Terpandang dalam kotak..ehh..ehhh..ada warranty card for 1 years…ohh..handsome sangat..!! thanks LAZADA..im love it a lot..sape yang nak beli tuu..teruskan niat anda..gerenti puas hatii..Aku dulu pon puas search pasal mesin jahit mini niii..Tapi hati dah nekad..beli jelaaa...ok..sambung jahit manik.. :D peace!

4 comments:

ecah khalili said...

saya baru order dengan lazada kejap tadi..google cari review pasal bnda ni terjumpa blog awak..wahhh..bestnyee..tak sabar nak tggu saya punya sampai lak..hehe

Unknown said...

Hehee..excited kan nak dapat..macam2 benda fikir nak jahit..hehee..selamat menjahit ye ;)

Nour Eyza said...

hai awk.. awk beli mesin jahit lazada ni berapa rm? lama x nak dapat?

Unknown said...

RM107 termasuk postage..kalau tak silap 3 hari bekerja..